main-bg.jpg

Evropský den tísňové linky 112. V loňském roce přijala více jak 220 000 hovorů.

e112.jpg Na tísňovou linku 112 volají lidé každý den. Také proto figuruje datum  11.2. jako připomenutí jednotného evropského telefonního čísla. 

Příjem tísňových volání na číslo 112 zajišťuje Hasičský záchranný sbor příslušného kraje. V uplynulém roce přijali jihomoravští hasiči 254 110 volání z toho 221 581 přišlo na číslo 112. Z tohoto množství telefonátů založilo operační středisko 18 287 událostí k dalšímu řešení.

Linka 112 funguje na území České republiky od 1.1.2003 a o dva roky později začala odbavovat hovory v každém ze 14 krajů.

Problémem každoročně zůstávají takzvaná „zlomyslná volání“, kterých je na tísňovou linku až 70%. Takové hovory zatěžují operátory, zahlcují tísňové linky a tím ohrožují bezpečnost občanů, kteří v daný okamžik skutečně potřebují pomoc.

Pokud se podíváme na statistiku jihomoravské linky 112, zjistíme např. že 94% přijatých volání směřuje z mobilních telefonů. Z přijatých hovorů, které bylo nutné vyřešit předali operátoři 45% volání zdravotnické záchranné službě, 17% Policii ČR a 12% hasičům. Další hovory řešily složky IZS společně.

V provozu tísňové linky 112 existuje také mezikrajská spolupráce. V ČR v současnosti funguje 14 call center linky 112, ta jsou v rámci celé republiky navzájem hlasově i datově propojená a vzájemně zastupitelná. V případě přetížení nebo výpadku centra v jednom kraji se hovory na linku 112 automaticky přesměrovávají na další telefonní centra tísňového volání 112, aniž by to volající poznal na rychlosti nebo kvalitě odbavení. V roce 2013 založili jihomoravští hasiči 695 událostí pro jiné kraje a naopak 865 událostí založila střediska z jiných krajů pro oblast kraje Jihomoravského.  

Jaroslav Mikoška, tiskový mluvčí HZS JMK

Kalendář akcí

< 2016 >

všechny akce

Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Nejčtenější články